Przejdź do treści

im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle
w Zespole Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle

W królestwie soli – czyli z wizytą w Kopalni soli w Wieliczce

25 października klasy trzecie wybrały się na wycieczkę do Wieliczki, a konkretnie do kopalni soli. Wizyta była bardzo udana, ponieważ kopalni to niezwykłe miejsce, można powiedzieć nawet bajkowe.

Piękna pogoda, super autobus i dobre humory tak się zaczęła nasza przygoda w Jaśle. Dalej było również bardzo dobrze. Po przybyciu do Wieliczki i zorganizowaniu się nasza 57 – osobowa grupa zeszła schodami w głąb czarnej czeluści kopalni… No nie było tak źle zeszliśmy po ponad 300 schodach w dół razem z naszymi przewodnikami – górnikami, a tam czekała na nas przygoda w Solilandii. To trasa z zagadkami i poszukiwaniem skarbów. Zwiedzając piękne wykute w soli komnaty, kaplice, rzeźby, podziemne jeziorka słuchaliśmy o powstaniu kopalni, odkryciu soli, ciężkiej pracy górników oraz spotkaliśmy Soliludka (to taki solny krasnoludek) i Skarbnika kopalni.

Nasze zwiedzanie zakończone zostało testem wiedzy przeprowadzanym przez Skarbnika, który cała nasza ogromna grupa zaliczyła na „5” i mogliśmy udać się na zasłużony obiad również w kopalni na głębokości 125 m. Oczywiście nie mogło zabraknąć pamiątek, które mogliśmy zakupić aż w 4 sklepikach będących na naszej trasie do autobusu, oj było co kupić ;-). Tak zakończyliśmy naszą wycieczkę zadowoleni i gotowi do powrotu do domu.

Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz

• 150487 bajtów
  • 169782 bajtów
  • 131702 bajtów
  • 222434 bajtów
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl
został dopasowany do naszych potrzeb.