Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych w Mieście Jaśle
W ZSM Nr 3- ISP Nr 12 w Jaśle od lutego 2012 r. realizowany jest projekt „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I –III szkół podstawowych w Mieście Jaśle”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – POKL. Celem projektu jest indywidualne wspieranie rozwoju najmłodszych uczniów z uwzględnieniem ich predyspozycji i uzdolnień oraz pomoc dzieciom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. W ramach projektu w roku szkolnym 2012/2013 w naszej szkole prowadzone są następujące zajęcia:
- zajęcia dla uczniów/uczennic klas I - III ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz zagrożonych dysleksją;
- zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla uczniów/uczennic klas I-III z wadami postawy;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (neurologopedia uczniów autystycznych) dla uczniów/uczennic klas I-III ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (warsztaty plastyczno-techniczne) dla uczniów/uczennic klas I-III ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów/uczennic klas I - III uzdolnionych w zakresie nauk matematycznych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów/uczennic klas I-III uzdolnionych w zakresie nauk przyrodniczych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów/uczennic klas II-III uzdolnionych w zakresie nauk informatycznych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów/uczennic klas I-III szczególnie uzdolnionych artystycznie – plastyka;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów/uczennic klas I-III szczególnie uzdolnionych artystycznie – taniec;
- zajęcia rozwijające zainteresowania dla uczniów/uczennic klas I-III szczególnie uzdolnionych sportowo.
Takie same zajęcia prowadzone były również w ubiegłym roku szkolnym. Cieszyły się one wówczas i nadal cieszą się dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Wielu z nich uczestniczy w więcej niż jednej formie indywidualizacji. Ze środków unijnych dla szkoły zakupiono m.in. sprzęt gimnastyczny, mikroskop, gry dydaktyczne, wartościowe podręczniki, materiały malarskie. Pomoce te, wykorzystywane w czasie zajęć, wpływają na efektywność kształcenia.
Realizacja projektu zakończy się w czerwcu 2013 r.